Bokningsvillkor

Sunderby folkhögskola, Bevista Sunderby AB Sunderby folkhögskolas dotterbolag, Bevista Sunderby AB (556791-4196), driver hotell, konferens och restaurangverksamhet. Utöver detta erbjuder Bevista Sunderby AB hälsofrämjande aktiviteter som yoga, mindfulness, retreat, aktiviteter och evenemang. I vissa fall i samverkan med externa tjänsteutövare.

I texten nedan använder vi ordet ”vi”, det avser Sunderby folkhögskola och Bevista Sunderby AB.

Bokning

Vi använder bokningssystemet Boka.se för bokning av yoga, mindfulness, retreat, evenemang och andra aktiviteter. Bokningen är personlig och kan inte överlåtas till någon annan.

Åldersgräns 18 år gäller för alla bokningar om inte annat anges.

Avbokning

Avbokning sker via sidan Boka.se och den kod du fick för avbokning (se bekräftelsen du fick via e-post).

För yoga och mindfulness 60 min pass gäller avbokning minst 1 tim innan passet startar.

För retreat önskar vi att du avbokar minst 2 dagar innan eftersom vi vill anpassa mängden fika för att minska onödigt matsvinn (bra för dig, oss och klimatet).

För att ett pass ska genomföras krävs minst tre (3) bokade personer. Ett pass kan även ställas in om ledaren får förhinder eller något annat inträffar i vår verksamhet. Om vi ställer in ett pass meddelar vi dig. För retreat gäller särskilda villkor för minst antal bokade för att det ska genomföras, information finns i texten om respektive retreat.

Observera! För att få återbetalning av din avbokning måste du avboka din plats via sidan Boka.se senast 1 tim innan passet startar.
Om du inte avbokar, senast 1 tim innan passet startar, får du ingen återbetalning.

Det kan ta några bankdagar innan det syns på ditt konto.

Länk till Boka.se för avbokning

Klicka på texten ”Avboka” högst upp i höger hörn och ange den kod du fick i bekräftelsen.

Pris och betalning

Vi förbehåller oss rätten att justera priserna när vi anser att det behövs.

Alla priser är inklusive moms. Betalning sker i samband med bokning, via Ping Payments.

Trygg och tillgänglig plats

För att skapa en trygg och tillgänglig plats under passet ber vi dig att undvika doftsatta/parfymerade produkter.

Du ansvarar själv för dina värdesaker, det går bra att ta med väska och mindre värdesaker intill yogamattan, men låt telefonen vara på ljudlöst så vi respekterar den lugna atomosfär vi vill skapa i rummet.

Allt utövande sker på egen risk och under eget ansvar. Vi välkomnar dig därför att anpassa tempo och rörelser efter din förmåga.

Går du igenom en svår period i ditt liv eller har andra faktorer som kan påverka dig fysiskt, psykiskt eller emotionellt bör du konsultera med läkare och/eller terapeut innan du deltar. Yoga är en fysiskt krävande aktivitet och mindfulness kan väcka upp tankar och känslor vi ”stängt inne”.

Ibland delar vi spontant och frivilligt med oss av de känslor och tankar som uppstår. Vi ber dig därför att visa respekt och ödmjukhet till andra utövare under och efter passet, för allas integritet och välmående.

Kvarglömda saker

Om du råkar glömma något efter passet läggs det i en låda för kvarglömda saker. Vi tar inte ansvar för det som ligger i ovan nämnda låda. Saker som inte hämtas inom 14 dagar överlämnas till välgörenhet eller slängs.

Villkoren uppdaterade 2024-10-07. Gäller tillsvidare.
Kontakt: kommunikation@sunderbyfolkhogskola.se

Boka.se är ett nytt system för oss och vi lär oss fortfarande hur det fungerar. Därför uppdaterar vi så fort vi ser att det går att förbättra något eller när vi presenterar nya pass/tjänster.

2024-10-09 Nya retreat presenterade i utbudet. Därav ny textrad i villkoren: ”För retreat gäller särskilda villkor för minst antal bokade för att det ska genomföras, information finns i texten om respektive retreat.”

2024-10-07 Justerat tiden för avbokning till 1 timme innan istället för 1,5 timme innan (det gick inte att ställa in halva timmar). Ni får därmed mer tid på er att avboka, men vänta inte till sista minuten så du missar tiden.
Justerat ”För retreat önskar vi att du avbokar minst 2 dagar innan” (ordet ”gäller” utbytt mot ordet ”önskar”). Det går tyvärr inte att ställa in olika avbokningsstid i systemet, vi hoppas därför att ni hjälper oss att minska eventuellt matsvinn och bokar i god tid innan. Vi köper ofta in fikat ca 2-3 dagar innan.

2024-09-29 Lagt till ett förtydligande: ”Om du inte avbokar, senast 1,5 tim innan passet startar, får du ingen återbetalning.” Även kortat ned texten om avbokning för att undvika upprepningar och göra den mer lättläst. Vi vill att våra villkor ska vara enkla att förstå.

2024-09-14 Justerat två formuleringar ”minst 3 (tre) bokade personer” till ”minst tre (3) bokade personer” (siffran ska stå inom parantes). ”För att få full återbetalning av din avbokning måste du avboka via sidan Boka.se” till ”För att få full återbetalning av din avbokning måste du avboka din plats via sidan Boka.se ” (tillägg av orden ”din plats”).