Ikon för utbildning

Galleri Y presenterar: Tänka sig

”Tänka Sig” är en utställning där tanken fått ta plats, där dess vindlingar och krumsprång omfamnats och där vi som konstnärer bara följt med som iakttagare.

Utställningen bjuder in till kontemplation och reflektion i ett stilla rum där de subtila uttrycken borgar för en stund lugn och stillhet i en annars så hektisk värld.

”Tänka Sig” är resultatet av 2023 års utställningsstipendium som tilldelades Lenita Andersson, Benny Englund och Gustav Nyman, alla avgångsdeltagare från den 2-åriga yrkesutbildningen i konstnärligt arbete på Konstskolan, Sunderby folkhögskola

Besök utställningen

Vernissage torsdag 3 oktober kl 18.00

Utställningstid 3 oktober – 3 november 2024.
Öppet måndag-fredag kl 08.00-16.00.

Fri entré till vernissage och utställning.

Galleri Y, Sunderby folkhögskola
Kråkbergsvägen 7, Södra Sunderbyn Luleå

Obs! Vi ber dig att att undvika doftsatta eller parfymerade produkter inför ditt besök, så vi kan skapa en tillgänglig vistelse för fler.

Utställningarna i Galleri Y arrangeras med stöd av Luleå kommun.