Träning och aktiviteter

Varmt välkomna på retreat på Sunderby folkhögskola!

Vi erbjuder olika teman på våra retreat och hoppas att du hittar ett som lockar dig. Om du har idéer på retreat du önskar att vi arrangerar är du varmt välkommen att kontakta oss.

Retreat

Mini-retreat Mindfulness "Jultema"

Välkommen till ett mini-retreat med Jultema!

Välkomna till ett mini-retreat i mindfulness med "Jultema".

Vi vill bidra till mer välbefinnande och en möjlighet att lära sig mer om mindfulness/medveten närvaro. Kanske kan det hjälpa dig på vägen mot att få mer inre ro, hantera livets händelser eller bara välförtjänt egentid?

Under dagen kommer du att få öva på mindfulness/medveten närvaro i korta övningar som avlöser varandra, ibland med en krydda av yogafilosofi. Du sitter eller ligger på en yogamatta under övningarna. Det kommer även vara ett kort pass i mindful yoga som är en mycket långsam rörelseyoga.

Fikastunden blir även den en mindfulnessövning när vi övar på att äta i medveten närvaro.

Inga förkunskaper behövs för att delta, men tänk på att du bör kunna sitta och ligga stilla under längre stunder. Du behöver även kunna röra dig i olika positioner. Majoriteten av dagen är du tyst medan ledaren pratar, tänk därför på att du även bör orka med detta.

• Valfritt att ta med sig:

• * Meditationskudde/sittkudde (vi har annars filtar du kan låna)

• * Anteckningsbok och penna (vi har papper och penna)

• Yogamatta:

• * Vi har yogamatta till alla, det går bra att ta med egen matta men undvik filtmatta då den inte är optimal vid tex mindful yoga.

• Kläder:

• Kom i kläder du känner dig bekväm i, kanske mjuka kläder som låter dig vila när du sitter och ligger ned. Inga träningskläder eller skor behövs men du behöver kunna röra dig i enkla övningar.

• Datum och tid:

• Söndag 1 december kl 9-12

• Begränsat antal platser.

• Det går inte att komma på drop-in.

• Observera!

• Retreaten ställs in om det är färre än 5 personer.

• Plats/lokal:

• Aulan, Sunderby folkhögskola

• Ingång via hotellentrén

• Pris:

• 600kr/person inkl fika, te och vatten

• Boka tidigt erbjudande!

• 500 kr/person inkl fika, te och vatten

• Vi släpper max 5 platser med "Boka-tidigt-pris", bokas senast 31 okt.

• Ålder: Minst 18 år

• Behov av övernattning?

• Vi har enkel, dubbel- och trippelrum. Boka hotellrum via boka@sunderbyfolkhogskola.se

Mini-retreat Mindfulness "Nyårstema"

Välkommen till ett mini-retreat med Nyårstema!

Välkomna till ett mini-retreat i mindfulness med "Nyårstema".

• Valfritt att ta med sig:

• * Meditationskudde/sittkudde (vi har annars filtar du kan låna)

• * Anteckningsbok och penna (vi har papper och penna)

• Yogamatta:

• Kläder:

• Datum och tid:

• Söndag 29 december kl 9-12

• Begränsat antal platser.

• Det går inte att komma på drop-in.

• Observera!

• Retreaten ställs in om det är färre än 5 personer.

• Plats/lokal:

• Aulan, Sunderby folkhögskola

• Ingång via hotellentrén

• Pris:

• 600kr/person inkl fika, te och vatten

• Boka tidigt erbjudande!

• 500 kr/person inkl fika, te och vatten

• Vi släpper max 5 platser med "Boka-tidigt-pris", bokas senast 31 okt.

• Ålder: Minst 18 år

• Behov av övernattning?

Ledare

Linda är eldsjälen som älskar att lära sig nya saker, hon utbildar sig därför fortlöpande inom olika typer av yogatekniker och annat spännande. Är du nyfiken på vad hon studerar just nu och vad hon har för utbildningsplaner framöver, fråga nästa gång ni ses!

Hon har många års erfarenhet av utövande och ledarskap inom idrott (högsta merit EM-silver), certifierad inom chakrayoga och diplomerad mindfulnessinstruktör via Mindfulnesscenter AB.

Plats

Våra retreat hålls i olika lokaler beroende på innehåll. Det kan t.ex. vara i Danshuset eller i Aulan. Vilken lokal som gäller står att läsa i informationen om respektive retreat. Se karta längre ned på sidan för vägledning.

Sunderby folkhögskola, Kråkbergsvägen 7, 954 42 Södra Sunderbyn

Kostnadsfri parkering finns intill vår huvudentré. Mittemot sporthallen, välj parkering för konferensgäst. Åker du med lokaltrafiken hoppar du av vid busshållplats ”Folkhögskolevägen”.

Du är varmt välkommen att kontakta oss om du har frågor eller idéer!